Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Wisgerhof: 'Zij kopen bij ons de spelers weg, dat zegt genoeg'

Laatste update:

Peter Wisgerhof verwacht donderdagavond een zware wedstrijd tegen Fulham. De centrumverdediger van FC Twente hoopt zijn team voorop te gaan naar winst op Craven Cottage, maar weet ook dat FC Twente dit seizoen in Europa niet meer kan leunen op Theo Janssen en Bryan Ruiz. Bovendien is een derde sleutelspeler van vorig seizoen, Nacer Chadli, absent door een blessure.

/

De tegenstander van donderdagavond lijkt ook direct de zwaarste; Fulham heeft met Martin Jol een trainer in huis die veel kennis heeft van het Nederlands voetbal en bovendien worden de Londenaren wekelijks getest op een hoog niveau. “Het zal wel een hele lastige wedstrijd worden. Zij kopen bij ons de spelers weg, dus dat zegt genoeg over de club Fulham”, stelt Wisgerhof in Voetbal International.

“Maar wij hebben vorig jaar bewezen hele goede wedstrijden in Europa te kunnen spelen. We hebben geen makkelijke poule met Odense BK en Wisla Kraków, maar ik denk wel dat we die door kunnen komen.” Volgens Wisgerhof was Ruiz, die inmiddels onder contract staat bij de Engelsen, vorig seizoen zeer bepalend voor FC Twente. Bang dat de nieuwe spelers echter onvoldoende vervanging zijn, is de verdediger niet. “Ze hebben zeker voldoende kwaliteit.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Welke spelers zijn dan nog meer naar Fulham gegaan behalve Ruiz? Verder overdrijft Wisgerhof weer. Fulham is geen topclub dus om nu te zeggen dat je trots moet zijn op de transfer van Ruiz naar Fulham...nee, dat gaat mij absoluut te ver.
Maar goed, Twente zal het moeilijk genoeg krijgen met dit elftal aangezien de klasse gewoon ontbreekt. Spijtig voor het Nederlandse voetbal en spijtig voor de mensen in Twente.

15 september 2011 om 07:51

Alleen Ruiz, maar kan je ook van Ajax zeggen. Die koopt Theo Janssen over van Twente. Wisgerhof is zich nu al aan het in dekken voor vanavond dat wordt wat.

15 september 2011 om 08:28

Totaal niet te vergelijken. De meeste spelers van Twente zullen Ajax niet meer als een stap hogerop zien. Vooral spelers die nog in ontwikkeling zijn niet.

Ik zie Chadli, De Jong, Brama, Douglas en Mihajlov (om maar even directe versterkingen voor Ajax te noemen) allemaal in de toekomst niet naar Ajax gaan, maar rechtsstreeks naar het buitenland. En voor de meeste van bovenstaande spelers zal Fulham een interessante optie zijn!

15 september 2011 om 09:20

Deze zullen niet naar Ajax gaan, omdat Twente er, terecht, een hoog prijskaartje aan hangt.
De Jong was bijvoorbeeld teleurgesteld dat Twente niet eens met PSV wilde gaan praten over een transfer. Oftewel PSV ziet hij toch nog als een stap omhoog. Als dit voor PSV geldt, verwacht ik dat dit ook wel voor Ajax geldt.

15 september 2011 om 09:34

De Jong is inderdaad het slechtste voorbeeld van de 5 spelers die ik noemde. Maar bij De Jong was de reden van een eventuele transfer ook niet dat hij PSV een grotere club vind, maar dat hij daar in de spits zou voetballen. Meer een keuze in positie dan betere club.

Als De Jong bij PSV ook als aanvallende middenvelder of (valse) buitenspeler moet spelen, zal hij ook daar niet naartoe vertrekken. Hetzelfde zal voor Ajax gelden. Beide hebben overigens intussen een goede spits, dus De Jong zal daar niet naartoe vertrekken...

15 september 2011 om 09:38

Vlgs. mij was de Jong om een andere reden teleurgesteld: hij hoorde via de media dat PSV Matavz had gekocht en dat hij daarmee niet meer in beeld was bij Psv. Kortom, niet alleen de koppen lezen de volgende keer

15 september 2011 om 09:40

@jogi

in de media is dat gespeculeerd over de Jong, de Jong zelf daarintegen heeft nooit uitgesproken teleurgesteld te zijn of graag naar PSV te willen!

Niet alles geloven wat er wordt geschreven en helemaal niet als het uit de mond van zaakwaarnemers komt!

15 september 2011 om 10:41

Brama een directe versterking voor Ajax? Grapje zeker. En om Douglas beter te vinden dan bijvoorbeeld een Verthongen, tja, ben ik het ook niet mee eens.

Chadli is momenteel al helemaal geen versterking, hij heeft een slepende blessure en we moeten maar afwachten of dat allemaal wel goed komt.

Tot slot, Luuk de Jong heeft al aangegeven dat hij wel degelijk oren had naar Psv. Hij wilde dus maar wat graag van Twente naar de nederlandse top.

De meeste spelers zouden sowieso liever bij Ajax spelen dan bij Fulham. Ook Ruiz speelt alleen maar bij Fulham omdat hij geen andere aanbiedingen kreeg.

15 september 2011 om 10:51

Tja, ik vind Douglas beter. Maarja, we kijken er allebei niet echt objectief naar he.
En Luuk de Jong heeft het hele Psv-verhaal ontkent hoor. De Telegraaf begon weer met speculeren.

En Ruiz kon voor meer geld naar Newcastle, maar vond Fulham een mooiere en warmere club.

En wat noem jij de Nederlansde top? Ajax, psv en feyenoord?

15 september 2011 om 11:11

Brama is zeker een versterking voor Ajax. Een middenveld met Brama, Janssen en Ericksen is veel meer in balans.

Daarnaast is de Jong niet zo blij met zijn rol bij Twente. Aangezien hij bij PSV eerste spits zou zijn was dat een optie. Niet omdat het een stap hoger is.

Spelen tegen Man U, Liverpool, Chelsea etc. is wel wat interessanter dan VVV etc. Dan zou ik persoonlijk ook liever in Engeland spelen als je al een paar jaar tegen VVV hebt gespeeld.

15 september 2011 om 11:47

@ Brama

Dat is echt achterhaald inmiddels. Dat blijven Twente fans maar roepen, maar keer op keer wordt het tegendeel bewezen. Wielaert kwam, Kennedy kwam, Elia wilde, jullie beste speler van vorig jaar Theo kwam. Roepen dat de meeste spelers van Twente Ajax niet als stap hogerop zien is echt op niks gebaseerd, want het tegendeel zien we in de praktijk. Als zelfs jullie beste speler maar wat graag naar Ajax kwam afgelopen zomer..

Luuk de Jong wilde maar wat graag naar Psv. Met alle respect, maar alles wat je roept is geheel in strijd met de feiten.

15 september 2011 om 11:47

@oenieboy Hoe pijnlijk dat blijkbaar ook is voor je en Twente-fans , maar inderdaad worden de clubs die jij noemt nog altijd gezien als de top van Nederland ! Vooral Ajax en Psv spreken de spelers meer aan dan Twente. En ja wanneer ze de kans krijgen ruilen ze Twente maar wat graag in voor Ajax of PSv .

15 september 2011 om 12:01

@ bearsc

Wielaert, Kennedy, Elia waren nog in de tijd dat Twente zich nog maar 1 á 2 keer in de top gemeld had. Intussen lijken ze structureel mee te doen om de plaatsen 1 t/m 4.

Theo Janssen is een op zichzelf staand verhaal. Die had een clausule, wilde graag een nieuwe prikkel, en bij voorkeur in Nederland. Ja, dan kom je bij Ajax of PSV terecht als je er niet op achteruit wil gaan.

Luuk de Jong wilde naar Psv, omdat hij daar als spits opgesteld zal worden. Niet omdat PSV een grotere club zou zijn...

Maar de toekomst zal uitwijzen of de betere spelers van Twente naar Ajax of PSV zullen verhuizen, maar ik verwacht van niet...

15 september 2011 om 15:55

Jogi, heb jij Luuk gesproken? De zaakwaarnemer, die natuurlijk zelf wel interesse had, gaf zelf aan dat hij ook nog moestwillen. En als hij al naar PSV wil dan is het om de positie van spelen waar nu vaak Janko staat.

Collin John is de andere speler die van Twente naar Fulham ging

15 september 2011 om 16:40

messchien niet nu, maar wel over 2,3 jaar. twente is zwaar gehavend zonder theo en ruiz. ze missen chadli. twente krijgt een gehavend seizoen. stel twente doet niet mee om het kampioenschap doet voor de komende 3 jaar. en ajax en Psv. dan komen ze vanzelf. wat jij niet blijkt door te hebben is dat ajax en PSV wel degelijk een stap groter. nu al helemaal. bij ajax moet het, bij twente mag het. bij twente mochten ze vorig jaar kampioen worden. bij PSV en ajax moest het.

15 september 2011 om 07:52

weer eens goed negatief onderbouwt, goed zo!!!!!

Zal ik het dan maar even uitleggen?!
Fulham deed bod op ruiz wat in 1ste instantie werdt afgekeurt te weinig voor ruiz toen een 2de onvoldoende bod dat werdt genegeerd toen was er ineens interesse in Chadli voor 10 miljoen van fulham dit werd genegeerd en later trokken ze het bod in vanwege de langdurige blesure van Nacer toen was er in Ola en steven ineens interesse maar werdt voor directe versterking gekozen en toch voor 12,6 miljoen ruiz gehaald!

Daarbij is Fulham een betere club dan welke nederlandse club dan ook ze hebben daar een begroting waar ook Ajax, met de hoogste begroting van nederland, Jalours op is.
waardoor je betere spelers kunt halen.
daarbij spelen ze in de sterkste competitie van Europa met de meeste sterkste teams in europa bv Chelsea, Manu, Man City, Arsenal, Totham, Liverpool Everton en Qprangers.
in welk land vind je zoveel toppers in 1 competitie!!

Ja Fulham is Beter dan welke club dan ook in Nederland dus ook beter dan Twente!!

Greetzz een tukker!!

15 september 2011 om 08:09

Qprangers streeft naar een plaats in de subtop. Is zeker nog geen topclub in Engeland te noemen. Neemt niet weg dat na de overname dit het uiteindelijke streven wordt.

15 september 2011 om 08:35

Collins John?

15 september 2011 om 11:08

Wisgerhof zoekt gewoon naar excuses en om de aandacht te richten op zijn woorden inplaats van zijn prestaties.
Misschien moet Peter eens wat beter gaan voetballen voordat hij de pers te woord staat.
Op dit moment heeft meneer Wisgerhof namelijk geen recht van spreken.

15 september 2011 om 14:31

Het was uiteraard wachten tot meneer United States weer een negatieve reactie op een topic van Wisgerhof ging plaatsen.

ON: Het blijft natuurlijk zo dat Engelse clubs meer geld hebben en dat Engelse middenmotors als Fulham (want meer dan een middenmotor zijn ze echt niet) bij de beste Nederlandse clubs van dit moment hun spelers kunnen kopen.
Echter dit verschil in koopkracht compenseert Twente ruimschoots door het voeren van een beter beleid waardoor ze zeker niet kansloos zijn tegen dit Fulham. Het huidige elftal zonder Ruiz en Chadli hoeft echt niet onder te doen voor het huidige elftal van Fulham. Zelfs niet met een trage maar degelijke verdediger als Wisgerhof in het team.

Fulham kan financieel elke speler uit de nederlandse competitie wel kopen. Dat komt vooral omdat het geld wat ze in Engeland krijgen voor de televisierechten al een stuk groter is dan de totale begroting van de meeste ere-divisie clubs in nederland. Maar dat hoeft nog niet te betekenen dat je vantevoren kansloos bent. FC Twente heeft de laatste jaren laten zien dat ze clubs met een veelvoud van de begroting van Fc twente toch hebben uitgeschakeld in Europa. Als ik de laatste 3 seizoenen bekijk zitten daar toch clubs als Schalke 04, Fenerbache, Rubin Kazan en Zenit Sint Petersburg bij. Dus ook vanavond is FC Twente niet kansloos. FC Twente is en blijft een club waartegen het gewoon moeilijk is te winnen. Ik zou vanavond gaan starten met Rosales, Wisgerhof, Douglas en Tiendalli in de verdediging. Fer, Janssen en Brama op het middenveld en Bajrami, de Jong en John in de voorhoede. Ja ik zou vanavond Janko opofferen omdat de Jong veel meer meters kan maken en FC twente vanavond minder dominant in de 16 meter van Fulham zal gaan komen. Bovendien zou ik Fer ook iets minder aanvallend laten spelen.

15 september 2011 om 09:46

Ik zou bajrami wisselen voor de jong, bajrami heeft bijna nog geen bal goed geraakt in 2 of 3 jaar tijd! Janko scoort gewoon elke pot, de jong heeft het loopvermogen om als valse buitenspeler in gaten te lopen, gaten te trekken etc. Denk een beetje aan de rol van arnautovic toendertijd, ook een spits van origine.

Ik hoop overigens inderdaad dat Co 4 3 3 gaat spelen waardoor beide flanken en het middenveld goed bezet zijn.

Daarnaast hoop ik ook daadwerkelijk dat rosales speelt, cornelisse zou gewoon een back up voor rosales moeten zijn, niet meer en niet minder! (hij heeft het tot nu toe best prima gedaan, maar rosales hoort gewoon daar te spelen )

15 september 2011 om 16:43

wil je wedden van niet. ze kunnen geen eriksen en jan vertonghen kopen onder andere, want ruiz was een record transfer of zoiets. ze kunnen nooit 20-30 mil neer leggen voor vertonghen en eriksen. ben ik wel blij om, want hun niveau is veel hoger dan fulham.

Ik verbaas me over het argument:
''zij kopen bij ons de spelers weg, dus dat zegt genoeg over de club Fulham''
Wat wil hij daarmee zeggen? Ajax koopt ook een speler bij hun vandaan, wat zegt dat??
PSV haalt een speler bij Groningen vandaan, PSV haalt overals spelers vandaan!!
Wat zegt dat?
Is dit een mislukte poging tot diepzinnige beschouwing, .....of gewoon verlies alvast indekken?
Als het dat laatste is, zeg dan gewoon dat je verwacht dat het moeilijk gaat worden!

Toch?

15 september 2011 om 09:18

Dat Fulham een klasse groter is dan Twente.

15 september 2011 om 10:54

Ajax kon Theo ophalen vanwege de clausule. Maar ajax zal de komende tijd geen spelers als Ruiz kunnen halen.

15 september 2011 om 11:51

Alsof Twente dat wel zou kunnen zeg ? Die kunnen ook geen speler halen voor 12 miljoen en een salaris wat Ruiz nu krijgt bij Fulham !

Ik denk dat Twente het zonder de klasse van Ruiz, Chadli en Janssen het heel moeilijk gaat krijgen tegen Fulham. Ze hebben nog steeds een heel erg aardige elftal hoor, maar Chadli, Ruiz en Janssen konden uit het niets toch voor punten zorgen. Janssenn die dat nog even met een vrije trap kon beslissen, Chadli die nog even een voorzet geeft of zelf scoort en Ruiz die zelfs met zijn kleine teen zou kunnen scoren. Dit Twente zie ik toch nog als een titelkandidaat, samen met PSV en Ajax. Ik vind AZ de belengrijkste outsider voor de titel. Plaatsen 1 t/m lijken me duidelijk, 5/9 wordt uitgemaakt door Groningen, Heerenveen, Heracles misschien en Feyenoord.

Tja.. Twente is en blijft een provincieclubbie met geen hoge naam.

Janssen vond Ajax een stap hoger, Ruiz vond Fulham een stap hoger. En ook Luuk de Jong wou naar PSV gaan, maar Twente vroeg veel te veel geld (je kon weten dat de Jong wou omdat hij heel erg baalde toen het niet doorging). Zegt genoeg, voor diegene die Twente een topclub vinden.

15 september 2011 om 09:55

ach ja, provincieclubje of niet, twente geeft geen gemeentegeld uit aan transfers.
daarnaast kun je met een beetje respect even kijken naar waar psv weg komt...

Janssen is een mannetje op zich, daarnaast wil hij (gevalletje als verhoek) niet ver weg van arnhem, dus geef hem eens ongelijk dat hij zich bij ajax wil bewijzen (en zakken beter kan vullen)

Ruiz heeft gewoon op gevoel gekozen, gewoon een nieuwe stap bij een mooie club. Dit ook in de sterkste competitie (wat voor hem belangrijk was!). Daarnaast had hij ook naar newcastle gekunt, staat nu iets van 6e ofzo, maar wilde hij niet want hij had een goed gevoel bij fulham. Kan ik me goed indenken, het is ook een superclub in engeland! Aan de theems, schitterend stadion en warme club!

Over de jong snap ik niet wat je wilt, waar heb jij de jong dit horen zeggen? Naar mijn mening was alleen de zaakwaarnemer aan het woord en heb je de jong niet gehoord! Ach, als het je uitkomt neem je de media toch gewoon direct serieus, wel zo handig!

Daarnaast zegt eigenlijk van de twentesupporters bijna niemand dat we een topclub zijn, iedereen vind dat we goed op weg zijn om er 1 te worden. De supporters van andere clubs blijven het ons maar voor de voeten gooien, of zoals ze wel zeggen: je moet me geen woorden in de mond leggen!

15 september 2011 om 10:04

Beter lezen voortaan wat je mede supporters over de site gooien, dan zou je het laatste stukje allinea wel achterwege hebben gelaten. Ben een neutrale voetbalsupporter maar heb danzij uitlatingen van je ''collega's''zo een hekel gekregen aan dat koopclubje van je.

15 september 2011 om 10:10

koopclubje? Waar heb je het over. Als Twente al een koopclubje is wat zijn de andere clubs dan wel niet. En wat pubers over het internet schreeuwen over wel of geen topclub moet je niet altijd serieus nemen.

15 september 2011 om 10:15

Hoeveel eigen jeugd stroom er door??? bijna niets en dan wat zit er op de bank qua technische staf? 1 eigen twentenaar(pahlplatz) zelfs de clubarts is gekocht, en dan zeg ik maar niets over het 2e: Lok, Kluivert ja echte tukkers. Sterker zelfs het you'll never walk one is van een andere club. Pffffff ''do I need to say more

15 september 2011 om 10:26

oeh, hier klinkt een gefrustreerd iemand. Dat betekend ook dat je niet neutraal bent, waarom zou je anders zo gefrustreerd zijn?

Koopclub...hahaha Wat heeft twente dit jaar weer uitgegeven dan? Wat hebben ajax en psv dit jaar uitgegeven dan?

Eigen jeugd komt nu door, maar dat ik je dit moet uitleggen heet dat je het niet echt volgt. Leugers/berghuis/john zijn wellicht namen waar je van hebt gehoord? Verder zit er een goede lichting bij tukker kluivert in het team, Jong twente staat er bovenaan met een doelsaldo om u tegen te zeggen. Als voorbeeld Jong ajax werd in amsterdam afgemaakt met 1-4... Gouriye, vogelsang, rendla, etc komen er allemaal aan.

Twente zit in een proces, daar zit de jeugd nu ook in.

15 september 2011 om 10:26

Boschker, Bruggink, Vennegoor of Hesselink, Oude Kamphuis, Heubach, Collins John, Karim El Ahmadi, Boerrigter, Brama, Berghuis, Ola John...

Technische staf: Pahlplatz, Mulder, Snelders, Meins...

Oh ja, en het is: ''do I need to say more?''

15 september 2011 om 16:43

maar ze hadden het wel nodig in 2004.

15 september 2011 om 16:51

ik neem aan dat je het over het gemeentegeld hebt?
Ja twente was op sterven na dood, is gered door de gemeente en het mooiste is dat het geen hulp was maar een lening. Laat nu met die lening een gezond bedrijf opgebouwd zijn! Het verschil zit m in de besteding van het geld, maar dat is niet de discussie die we moeten voeren...

15 september 2011 om 18:55

@ Brama mooie namen hoor maar veel geschiedenis he
even de opstelling van zaterdag erbij pakken?
Mihailov(gkocht na gehuurd te zijn), Cornelisse(gekocht), Wisgerhof(gekocht),douglas(gekocht), Tiendali(gekocht), Janssen(gekocht), Brama(eigen jeugd1), Fer(gekocht) , de Jong(gekocht), Janko(gekocht) en John(eigenjeugd2). Ingevallen: Berghuis(eigenjeugd3) en Buysse(gekocht).
3 van de 13 wowwwwwwwwwwww zeg

Tja en dan roepen over feiten???? Misschien eens respecteren dat anderen een andere mening hebben die niet een rood brilletje ophebben.

Ach Peter daar hoef jij niet bang voor te zijn. Jij zit al ruim aan je plafond net als je overschatte maatje Brama

15 september 2011 om 10:18

Daarom wou Fulham Brama ook kopen he? Omdat hij zo ontzettend overschat is...

ja vast ze waren onde de indruk van hem tijdens de wedstrijden tegen Benfica

15 september 2011 om 10:31

Je hoeft het wat mij betreft niet te geloven hoor, maar de feiten liggen er. Ga maar eens zoeken op internet. Blijkbaar maakt hij meer indruk op mensen die wél verstand van voetbal hebben...

15 september 2011 om 10:35

fieten? mag dat hier? Tukkerse taal? oh de feiten maar wat is een feit dan? dat ie gwoon bij twente speelt en niet bij een engelse subtopper/middenmoot? ook hun kijken naar wedstrijden als tegen Benfica en dergelijke hoor.

15 september 2011 om 11:11

Brama speelt nog bij Twente omdat Twente Brama absoluut niet wenste te verkopen.

15 september 2011 om 16:04

En daar moet Brama heel blij mee zijn. Die zit bij Twente aan zijn plafond en daar wordt hij op waarde geschat. Maar in nagenoeg alle internationale wedstrijden zie je dat Brama op dat niveau erg veel te kort komt..

15 september 2011 om 16:45

tuurlijk joh.brama zit aan zijn plafond joh. heb jij niet naar benfica gekeken. hij maakte fouten waardoor onder andere cardozo scoorde in twente. goed in de vaderlandse competitie, maar in europa, zakt hij zwaar door de vloer.

15 september 2011 om 17:47

@fchennes, je claimt een neutrale toeschouwer te zijn, maar ondertussen heb je een hekel aan Twente, anders zou je niet zo gefrustreerd reageren.
Vanavond de zwaarste uit wedstrijd op papier, dus minimaal een punt zou niet verkeerd zijn.

15 september 2011 om 18:59

Heb ik ook gezegd hoor
ik heb respect voor elke club en iedereen heb zijn ups en downs maar de arrogantie uit het oosten is ongelooflijk en ik zeg het eerlijk ik heb een hekel aan FC Twente en hoop dat Fulham vanavond goed uithaalt
Het koopcluje uit Enschede die altijd naar anderen wijst bah bah.
Succes suporters want ja hoeveel toeschouwers zaten er in Arnhem bij de Champions League? Nog geen 15.000 begreep ik.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren