Eerste hulp bij adblock-check-problemen

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:37

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:42

jelle.

  • ikloon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-05 07:49

ikloon

Hey tweaker!

Als het goed is ben je in dit topic terechtgekomen omdat je tegen de zogenaamde 'adblock-check' bent aangelopen, maar je bent je niet bewust van het feit dat je überhaupt een adblocker draait of banners blokkeert.

Allereerst: dit topic is bedoeld om je te helpen door de adblock-check heen te komen; niet voor algemene vragen waarom we dit doen (lees daarover meer in .plan: We stoppen met Tweakers Plus) of om te discussiëren over deze methode of over banners in het algemeen. De banners op Tweakers zijn sinds medio vorig jaar volledig trackingvrij, dus daar hoef je je sowieso geen zorgen over te maken :)

Huh, adblock-check?
Ja, tegenwoordig checken we bij bepaalde artikelen of je onze ads blokkeert. Wanneer wij dat detecteren kan je het artikel niet lezen en krijg je deze melding te zien:

https://tweakers.net/i/iAAoIpfnw1zQgH8zOG5bG51sB4A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FnrmHUZ5uVJ8qAZsT9vekHL8.png?f=user_large

Hoe werkt de adblock-check?
Onze adblock-check kijkt niet direct of je specifieke adblocksoftware of-extensies gebruikt (dat is technisch ook onmogelijk), maar kijkt op verschillende manieren of het ophalen en weergeven van banners op de pagina werkt. Deze check wordt geheel clientside gedaan en wordt door ons niet aan je profiel gekoppeld. Wij kunnen dus niet zien wie er precies banners blokkeren. Wel houden wij statistieken bij hoe vaak de adblock-check wordt getoond om de effectiviteit daarvan te meten.

Aangezien ook het weergeven van banners volledig clientside - in de browser, met behulp van JavaScript - gebeurt kunnen wij vanaf onze kant niet precies zien wat jouw browser allemaal doet en wat uiteindelijk de adblock-check triggert. Om je te helpen begrijpen waarom je deze melding krijgt, hebben we daarom een checklist gemaakt waarmee je zelf kan achterhalen wat eventueel de oorzaak kan zijn. Wij kunnen je dan eventueel nog verder helpen met het oplossen van het probleem, voor zover onze whitelist-instructies niet afdoende zijn. Hiertoe willen we dan graag per check weten wat de uitkomst was.

Check 1: zie je banners?
De belangrijkste vraag die je voor jezelf moet beantwoorden: zie je wel (af en toe) banners op Tweakers? Als je nergens op Tweakers banners ziet (note: het forum is volledig bannervrij, maar op de frontpage, bij artikelen en in de Pricewatch zou je wel regelmatig banners moeten krijgen) dan lijkt het er toch heel sterk op dat je op een of andere manier, wellicht onbewust, onze banners blokkeert.

Als je wel (af en toe) banners ziet, dan kan het een tijdelijke hick-up in de detectie zijn geweest, bijvoorbeeld door een kortstondige netwerkonderbreking of iets dergelijks. Bij een refresh van de pagina zou de melding dan verdwenen moeten zijn. Krijg je de melding echter toch vaak, of zie je zelfs de melding samen met een banner, vervolg dan de checklist.

Het kan ook zijn dat je speciale fallback-banners te zien krijgt; zogenaamde 'AdDefend' banners. Om te controleren of iets een regulier banner is of iets anders kan je kijken waar de banner vandaan geserveerd werd; de bron van het plaatje (als je rechts-klikt en het plaatje zelf opent in een nieuwe tab) zou ab.tweakers.net moeten zijn. Zo niet, dan is het een fallback-banner.

Check 2: wat gebeurt er in andere browsers of op andere apparaten?
Heb je dit probleem ook met een andere browser, met een ander apparaat, of op een ander netwerk?

Als het alleen in een specifieke browser is, check dan je extensies en instellingen (zie ook check 3). Speelt het ook in andere browsers, maar alleen op een specifiek apparaat dan kan je kijken naar globale software zoals antivirus- of VPN-software. Is het netwerk specifiek dan is er wellicht sprake van een (bedrijfs)proxy of een Pi-hole die al het netwerkverkeer filtert.

Check 3: welke extensies draai je?
Kijk welke extensies je hebt draaien in je browser, en probeer die 1 voor 1 uit te schakelen om te kijken of dat het probleem oplost. Ook eventuele strikte beveiligingsinstellingen in je browser kunnen er wellicht voor zorgen dat banners worden geblokkeerd; probeer die dan ook (tijdelijk) terug te zetten naar standaardwaarden.

Naast browserextensies komen anti-virusprogramma's en andere beveiligingssoftware tegenwoordig vaak ook met opties om advertenties te blokkeren, op verschillende manieren zoals door als proxy te fungeren, of via een aangepaste DNS.

Zelfs extensies, of onze eigen customCSS feature, waarmee elementen verborgen kunnen worden, kunnen gebruikt worden om banners te blokkeren.

Ik heb alles gecheckt, en nu?
Als je na deze 3 checks zelf nog niet kan achterhalen wat precies de oorzaak is waarom je de adblock-check te zien krijgt, dan kijken we graag met je mee. Probeer dan naast de zaken die je met bovengenoemde checks hebt geprobeerd zoveel mogelijk informatie te geven:
  • URL waar je de melding kreeg (liefst met screenshot van je scherm inclusief browser-interface).
  • Welk device, browser(versie), OS en wat voor netwerk (kabel, wifi, mobiel, VPN, firewalls, proxies etc).
  • Overzicht van gebruikte extensies of andere software die browsers kunnen beïnvloeden.
  • Eventuele andere zaken die van invloed kunnen zijn (je bevindt je bijvoorbeeld in Noord-Korea, of het gebeurt alleen als de maan vol is etc).

[ Voor 6% gewijzigd door crisp op 21-03-2023 15:07 ]

Intentionally left blank


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Dr. Cheeks
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11-2023
Ik gebruik Ghostery (in de browser) en Adguard Home (als DNS filter op het netwerk).

Ik heb tweakers 'getrust' in Ghostery, maar Adguard Home blokkeert (vermoedelijk) nog de tweakers banners.

Ik zie dat Adguard Home:
  • tweakers.net toestaat
  • aa.tweakers.nl blokkeert
Is die laatste het 'banner domein' van tweakers.net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:37

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Dr. Cheeks schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:41:
Ik gebruik Ghostery (in de browser) en Adguard Home (als DNS filter op het netwerk).

Ik heb tweakers 'getrust' in Ghostery, maar Adguard Home blokkeert (vermoedelijk) nog de tweakers banners.

Ik zie dat Adguard Home:
  • tweakers.net toestaat
  • aa.tweakers.nl blokkeert
Is die laatste het 'banner domein' van tweakers.net?
Ja inderdaad, samen met ab.tweakers.nl. Je zal dus die 2 domeinen ook moeten whitelisten :)

Intentionally left blank


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • gjdewolff
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-04 22:56
Ik gebruik een Hosts file (C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts). Deze staat nog niet beschreven op Whitelisten

Door het uitzetten van de volgende regels kom ik door de check heen:
# 0.0.0.0 aa.tweakers.nl
# 0.0.0.0 ab.tweakers.nl
# 0.0.0.0 adserver.tweakers.net

Maar hoe zit het met '0.0.0.0 cijfers.tweakers.nl'? Deze heb ik nog geblocked staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:37

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
gjdewolff schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 22:12:
Ik gebruik een Hosts file (C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts). Deze staat nog niet beschreven op Whitelisten

Door het uitzetten van de volgende regels kom ik door de check heen:
# 0.0.0.0 aa.tweakers.nl
# 0.0.0.0 ab.tweakers.nl
# 0.0.0.0 adserver.tweakers.net

Maar hoe zit het met '0.0.0.0 cijfers.tweakers.nl'? Deze heb ik nog geblocked staan.
cijfers.tweakers.nl gebruiken we al een tijd niet meer. Die was voor onze analytics (webtrekk), maar dat zijn we uiteindelijk via ons eigen domein gaan doen, en wordt binnenkort helemaal weggehaald omdat we zijn overgestapt op serverside analytics.

Ook adserver.tweakers.net gebruiken we (al heel lang) niet meer ;)

Intentionally left blank


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Dr. Cheeks
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11-2023
crisp schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:53:
[...]

Ja inderdaad, samen met ab.tweakers.nl. Je zal dus die 2 domeinen ook moeten whitelisten :)
Done :)

Nog iets opmerkelijks misschien? (Of m'n Adguard Home werkt al niet optimaal :o )
Nog voordat ik de 2 domeinen gewhitelist had, viel me op dat ik op onderstaande artikel 2 advertenties zag. Een banner van tweakers zelf bovenin en een coolblue reclame in de rechterbalk...
nieuws: Zakelijke Windows-gebruikers melden verwijderde items in startmenu en...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:37

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Dr. Cheeks schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 18:21:
[...]


Done :)

Nog iets opmerkelijks misschien? (Of m'n Adguard Home werkt al niet optimaal :o )
Nog voordat ik de 2 domeinen gewhitelist had, viel me op dat ik op onderstaande artikel 2 advertenties zag. Een banner van tweakers zelf bovenin en een coolblue reclame in de rechterbalk...
nieuws: Zakelijke Windows-gebruikers melden verwijderde items in startmenu en...
Dat kan; de Tweakers-banner is een fallback voor als er geen gewone banner geserveerd wordt. Daarnaast gebruiken we nog AdDefend die ook fallbackbanners verzorgen als de gewone banners geblokkeerd worden.

Intentionally left blank


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • nzall
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18:20
Ik gebruik Adguard Public DNS (de gratis versie zonder account of customizatiemogelijkheden) en heb dus totaal geen controle over de adblocking regels die worden toegepast op mijn uitgaande requests. Ik heb dit kunnen oplossen door manueel de IP addressen voor aa en ab.tweakers.nl toe te voegen aan mijn etc/hosts file. Mijn vraag hierbij is: veranderen die vaak? Ik ga ervan uit dat gezien dit A-records zijn op een DNS server dat die min of meer fixed zijn en niet zoals een publiek IP nummer van een thuisgebruiker geregeld veranderen...

i7 12700 | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR4 | 5 TB storage | MSI B660M-A Pro Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:37

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
nzall schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:25:
Ik gebruik Adguard Public DNS (de gratis versie zonder account of customizatiemogelijkheden) en heb dus totaal geen controle over de adblocking regels die worden toegepast op mijn uitgaande requests. Ik heb dit kunnen oplossen door manueel de IP addressen voor aa en ab.tweakers.nl toe te voegen aan mijn etc/hosts file. Mijn vraag hierbij is: veranderen die vaak? Ik ga ervan uit dat gezien dit A-records zijn op een DNS server dat die min of meer fixed zijn en niet zoals een publiek IP nummer van een thuisgebruiker geregeld veranderen...
Ik denk niet dat die vaak veranderen, maar dat kan @Kees denk ik beter bevestigen. In ieder geval zal je het denk ik snel genoeg merken als het wel veranderd ;)

Intentionally left blank


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:23

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Voor zover ik weet is de bannerservice in AWS en GCP gehost, en kan het dus vrij snel veranderen, ik kan iig niet garanderen dat die ip's gelijk blijven. Daarentegen zijn dat volgens mij wel 'loadbalancer' ip's die de request vrijwel altijd wel kunnen afhandelen.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan


Acties:
  • +2 Henk 'm!

  • nzall
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18:20
Kees schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 09:45:
Voor zover ik weet is de bannerservice in AWS en GCP gehost, en kan het dus vrij snel veranderen, ik kan iig niet garanderen dat die ip's gelijk blijven. Daarentegen zijn dat volgens mij wel 'loadbalancer' ip's die de request vrijwel altijd wel kunnen afhandelen.
Okay. Ik heb dit in mijn etc/hosts file staan:

35.205.165.27 aa.tweakers.nl
216.137.44.91 ab.tweakers.nl
216.137.44.104 ab.tweakers.nl
216.137.44.120 ab.tweakers.nl
216.137.44.87 ab.tweakers.nl

Dit was gebaseerd op een online DNS lookup. Ik zal wel iets laten weten als dit niet werkt. Overigens lees ik bijkbaar net dat meerdere IP addressen voor dezelfde hostname niet werkt, dus hoop dat dit blijft werken.

i7 12700 | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR4 | 5 TB storage | MSI B660M-A Pro Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • cybermarc
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-04 11:01

cybermarc

Overdose Docking

*knip* Dit topic is niet bedoelt voor discussie over advertenties of de adblock-check

[ Voor 76% gewijzigd door crisp op 17-01-2023 20:23 ]


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • trommelaap
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Het lukt mij niet om door de adblock check heen te komen. Ik heb alle stappen gevolgd maar helaas zonder resultaat.

Instelling brave (met shields helemaal down werkt het ook niet):
https://tweakers.net/i/PxyBtnOuLojOzwt1S2Ws5uENNAo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Uxp92RcgzQmPBunfsyWia3UX.png?f=user_large

Instelling uBlock (waarin duidelijk vermeld staat dat aa.tweakers.net connected is):
https://tweakers.net/i/azOSSA-xojSpl8rBx1znUWiFdyg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3Mnl7CbUYylN0bQaPNuLuQ1M.png?f=fotoalbum_large

(in)Actieve extensies:
https://tweakers.net/i/6T_-hnitN4Bp9ZWRXhCQSN3fICI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sFVcKu4Rozp4Cl3wMKsp3iFU.png?f=user_large

Verdere info:
URL met melding
Device: Laptop
OS: Fedora 37
Verbinding: Wifi (geen piHole op netwerk of andere DNS-achtige blocking)
Hosts file: geen relevante aanpassingen
Locatie: Friesland
Volle maan: neen

You should never underestimate the predictability of stupidity | PVoutput: Franeker - ZZW 3440WP


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:37

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
trommelaap schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:00:
Het lukt mij niet om door de adblock check heen te komen. Ik heb alle stappen gevolgd maar helaas zonder resultaat.

Instelling brave (met shields helemaal down werkt het ook niet):
[Afbeelding]
Je hebt daar een uitzondering gemaakt voor gathering.tweakers.net (waar geen banners draaien ;)). Heb je dat ook voor tweakers.net zelf?
Volle maan: neen
Volgens mij vandaag juist wel ;)

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 18-01-2023 10:06 ]

Intentionally left blank


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • trommelaap
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
crisp schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:04:
[...]

Je hebt daar een uitzondering gemaakt voor gathering.tweakers.net (waar geen banners draaien ;)). Heb je dat ook voor tweakers.net zelf?
Yes, en ook met shields down lukt het niet.

https://tweakers.net/i/oHUnQPU_utVhiR55Pj6ivcuUjh0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SpZdw7qktaEOorRfsqGXLWtv.png?f=fotoalbum_large

You should never underestimate the predictability of stupidity | PVoutput: Franeker - ZZW 3440WP


Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:37

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
trommelaap schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:07:
[...]


Yes, en ook met shields down lukt het niet.

[Afbeelding]
Zie je in je network console ook requests naar aa.tweakers.nl?

Intentionally left blank


Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • trommelaap
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Toen ik de console opende zag ik dat aa.tweakers.net werd tegengehouden. Na een refresh niet meer en nu werkt het wel. Schiet mij maar lek.

Thnx in ieder geval :>

[ Voor 8% gewijzigd door trommelaap op 18-01-2023 10:18 . Reden: Bedankje is op zijn plaats ]

You should never underestimate the predictability of stupidity | PVoutput: Franeker - ZZW 3440WP


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • FJR1300
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-05 09:48

FJR1300

145 enthousiaste paardjes...

Ik zag vandaag voor het eerst de 'Dit artikel kun je lezen zonder adblocker.'. En ik snap (nog) niet waarom.

Ik gebruik firefox.

1. Adblock staat helemaal uit voor Tweakers.
2. pi-hole heeft een uitzondering voor *.tweakers.net
3. Disconnect-me staat uit voor tweakers.net

En toch die melding...

Wat standaard geblocked is, is alle analystics van google en alle links naar iets met met facebook of twitter te maken heeft.

Wat blijft er over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

FJR1300 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:05:
2. pi-hole heeft een uitzondering voor *.tweakers.net
Werkt * als wildcard er wel? Ik heb aa.tweakers.nl en ab.tweakers.nl gewhitelist.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • burniej
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Ik probeer in bromite tweakers.net en tweakers.nl te whitelisten, echter lijkt dit niet succesvol.
Via de volgende weg geeft ik toestemming voor ads:
"drop down menu in URL bar" -> Permissions -> ads -> allowed

Toch zie ik geen ads en blijft de adblock check bepaalde artikelen blokkeren. Tot zover nog niks hierover gevonden op T.net of google; heeft iemand suggesties hoe ik dit werkend krijg?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

  • FJR1300
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-05 09:48

FJR1300

145 enthousiaste paardjes...

F_J_K schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:11:
[...]

Werkt * als wildcard er wel? Ik heb aa.tweakers.nl en ab.tweakers.nl gewhitelist.
Nou de wildcard in pi-hole werkt maar het valt me nu pas op dat het aa.tweakers.NL is (en de ab variant)
Daar lees je natuurlijk makkelijk overheen want je bent tweakers.net gewend.

Ik heb de uitzonderingen toegevoegd en de pagina opnieuw geladen en de melding verdween!

Er zullen vast wel meer mensen in deze val trappen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:45
FJR1300 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:05:
Ik zag vandaag voor het eerst de 'Dit artikel kun je lezen zonder adblocker.'. En ik snap (nog) niet waarom.

Ik gebruik firefox.

1. Adblock staat helemaal uit voor Tweakers.
2. pi-hole heeft een uitzondering voor *.tweakers.net
3. Disconnect-me staat uit voor tweakers.net

En toch die melding...

Wat standaard geblocked is, is alle analystics van google en alle links naar iets met met facebook of twitter te maken heeft.

Wat blijft er over?
Waarschijnlijk moet je in #2 nog een uitzondering toevoegen voor aa.tweakers.nl en ab.tweakers.nl

Ik blijf die keuze om daar ineens het .nl domein voor te gebruiken wat vreemd vinden, iedereen zal immers automatisch tweakers.net whitelisten, maar tweakers.nl zal denk ik voor velen een onbekende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

FJR1300 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:23:
[...]
Nou de wildcard in pi-hole werkt maar het valt me nu pas op dat het aa.tweakers.NL is (en de ab variant)
Daar lees je natuurlijk makkelijk overheen want je bent tweakers.net gewend.
Whehe, en dat viel mij dus ook niet op in jouw post. Zit inderdaad diep in de hersens :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)


Acties:
  • +3 Henk 'm!

  • crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:37

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Dennism schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:24:
[...]


Waarschijnlijk moet je in #2 nog een uitzondering toevoegen voor aa.tweakers.nl en ab.tweakers.nl

Ik blijf die keuze om daar ineens het .nl domein voor te gebruiken wat vreemd vinden, iedereen zal immers automatisch tweakers.net whitelisten, maar tweakers.nl zal denk ik voor velen een onbekende zijn.
De reden is simpel: privacy. De adserver is een derde partij, en hoewel wij ze wel vertrouwen, en alles juridisch wel is afgekaart, willen we toch liever niet dat de inhoud van cookies van gebruikers (met o.a. user-ids en sessie-ids) op die server terecht komen. Vandaar de keuze voor een ander, cookieloos, domein.

Intentionally left blank


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:45
crisp schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:31:
[...]

De reden is simpel: privacy. De adserver is een derde partij, en hoewel wij ze wel vertrouwen, en alles juridisch wel is afgekaart, willen we toch liever niet dat de inhoud van cookies van gebruikers (met o.a. user-ids en sessie-ids) op die server terecht komen. Vandaar de keuze voor een ander, cookieloos, domein.
Ah ok, dat is dan logisch, ik dacht juist dat jullie ads gingen serveren vanuit het eigen domein zodat er geen 3de partijen meer tussen hoefden te zitten :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

  • F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

crisp schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:31:
[...]

De reden is simpel: privacy. De adserver is een derde partij, en hoewel wij ze wel vertrouwen, en alles juridisch wel is afgekaart, willen we toch liever niet dat de inhoud van cookies van gebruikers (met o.a. user-ids en sessie-ids) op die server terecht komen. Vandaar de keuze voor een ander, cookieloos, domein.
Misschien wel goed om op https://tweakers.net/info...s/instructie-whitelisten/ bij PiHole, pfBlockerNG en hostsfile te benadrukken dat het .nl is ("Let op: hier is het .nl, niet .net"). De vingers gaan bij typen van 'Tweakers.n' al meteen naar de e.

En dan misschien ook de terechte keuze kort bovenaan uitleggen zoals ook hier. Benadrukt nog eens dat er alles aan wordt gedaan om het tracken tegen te gaan (zoals ik het lees: juiste partij zoeken, contractuele afspraken dat ze zich gedragen, en ook nog eens technisch scheiden). Dat maakte het voor mij persoonlijk iig reden genoeg om te whitelisten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)


Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:37

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Dennism schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:36:
[...]


Ah ok, dat is dan logisch, ik dacht juist dat jullie ads gingen serveren vanuit het eigen domein zodat er geen 3de partijen meer tussen hoefden te zitten :)
In ieder geval niet meer een pletora aan 3e partijen, zoals met de Google adserver het geval was, maar nog maar 1 partij die gespecialiseerd is in trackingvrije advertenties serveren. En tweakers.nl is natuurlijk ook een eigen domein ;)

Intentionally left blank


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • R2-D2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Mijn advertenties blijven maar op Tweakers geblokkeerd ondanks dat ik uBlock compleet heb uitgeschakeld op Chrome inclusief de standaard advertentie site-instellingen op toegestaan heb staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:37

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
R2-D2 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 08:54:
Mijn advertenties blijven maar op Tweakers geblokkeerd ondanks dat ik uBlock compleet heb uitgeschakeld op Chrome inclusief de standaard advertentie site-instellingen op toegestaan heb staan..
In de TS staan een aantal zaken die je kan checken/proberen. Als je een beetje technisch onderlegd bent dan zou je kunnen kijken of je requests ziet naar aa.tweakers.nl in de network tab van de development console van je browser (F12). Als die geblokeerd worden staat daar soms wel een hint wat dat veroorzaakt :)

Intentionally left blank


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • R2-D2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik zie dat er verschillende 'errors' in het rood staan, aa.tweakers en ab.tweakers. Hoe kan ik dit allowen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:37

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
R2-D2 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 15:36:
Ik zie dat er verschillende 'errors' in het rood staan, aa.tweakers en ab.tweakers. Hoe kan ik dit allowen?
Staat er niet bij waardoor ze geblocked zijn? Bij mij staat daar bijvoorbeeld "Blocked By uBlock Origin" als ik mijn adblocker aanzet.

In ieder geval is dus duidelijk dat ze nog wel geblokkeerd worden. Heb je nog meer extensies draaien behalve uBlock?

[ Voor 14% gewijzigd door crisp op 19-01-2023 15:46 ]

Intentionally left blank


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • R2-D2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Achter de link staat er: net::ERR_NAME_NOT_RESOLVED

Qua extensies is 't niks bijzonders:

Checker for Gmail
Sponsorblock (heb 't al geprobeerd zonder die extensie)
Bitwarden
uBlock Origin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:37

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
R2-D2 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 15:55:
Achter de link staat er: net::ERR_NAME_NOT_RESOLVED

Qua extensies is 't niks bijzonders:

Checker for Gmail
Sponsorblock (heb 't al geprobeerd zonder die extensie)
Bitwarden
uBlock Origin
Dat klinkt als DNS; gebruik je een specifieke DNS server die aan blocking/filtering doet?

Zie bijvoorbeeld ook nzall in "Eerste hulp bij adblock-check-problemen"

Intentionally left blank


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • R2-D2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Heb ff gekeken bij netwerk configuratie in Windows, alles staat op standaard en in de modem/router gebruik ik de DNS van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:37

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
R2-D2 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 16:42:
Heb ff gekeken bij netwerk configuratie in Windows, alles staat op standaard en in de modem/router gebruik ik de DNS van KPN.
Hmmm, dan weet ik het ook even niet meer... Ik zie ook geen VPN oid, dus geen idee waarom aa.tweakers.nl en ab.tweakers.nl bij jou niet resolven. Wellicht dat onze netwerkguru @Kees nog een idee heeft?

Intentionally left blank


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hosts file? Al lijkt me dat iets dat niet onbewust gebeurt..

Kan het zijn dat de browser een eigen dns gebruikt, los van het OS?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • rnbprod
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04 20:43
Op Safari werkt het ook niet, omdat de instellingen van de adblocker (Ghostery) daar blijkbaar voor alle sites gelden. Misschien weet iemand daar inmiddels een oplossing voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05 22:17
Ik kom er gewoon niet doorheen.
Ik heb geen externe of rare DNS/VPN draaien, en ook alle adblockers en ghostery's staan uit. Maar ik krijg alsnog te zien dat ik een ad-blocker draai.

Ik ben al bijna 23 jaar bereid om heel ver te gaan voor t.net, maar het houd een keer op.

Met chrome alles uit gezet wat je maar kan bedenken en zelfs via een schone installatie van Firefox krijg ik de foutmelding als ik naar tweakers.net gaat.

Ongeldig OCSP-ondertekeningscertificaat in OCSP-antwoord.
(Foutcode: sec_error_ocsp_invalid_signing_cert)

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • jangineer
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 30-04 11:10
aa.tweakers.nl en ab.tweakers.nl zijn allebei (client-side) geblokkeerd door F-Secure (verplichte extensie op mijn bedrijf). Geen workaround mogelijk.

Jammer als ik een artikeltje wil lezen tijdens de pauze. Als ik in mijn tweakers-instellingen iets kon aanzetten dat de ads via tweakers.net doorkomen, zou het opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:37

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:17:
Ik kom er gewoon niet doorheen.
Ik heb geen externe of rare DNS/VPN draaien, en ook alle adblockers en ghostery's staan uit. Maar ik krijg alsnog te zien dat ik een ad-blocker draai.

Ik ben al bijna 23 jaar bereid om heel ver te gaan voor t.net, maar het houd een keer op.

Met chrome alles uit gezet wat je maar kan bedenken en zelfs via een schone installatie van Firefox krijg ik de foutmelding als ik naar tweakers.net gaat.

Ongeldig OCSP-ondertekeningscertificaat in OCSP-antwoord.
(Foutcode: sec_error_ocsp_invalid_signing_cert)
Dat klinkt toch als *iets* in je netwerk, maar daar heb ik verder helaas weinig kaas van gegeten... :/

Intentionally left blank


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:37

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
jangineer schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 13:09:
aa.tweakers.nl en ab.tweakers.nl zijn allebei (client-side) geblokkeerd door F-Secure (verplichte extensie op mijn bedrijf). Geen workaround mogelijk.

Jammer als ik een artikeltje wil lezen tijdens de pauze. Als ik in mijn tweakers-instellingen iets kon aanzetten dat de ads via tweakers.net doorkomen, zou het opgelost zijn.
Dat laatste willen we dus expliciet niet, omdat we daarmee cookies zouden doorsturen naar een externe server...

Ik ben bang dat je dan in zulke gevallen even je mobieltje zal moeten gebruiken, tenzij je bedrijf tweakers.nl wilt whitelisten: https://community.f-secur...ich-should-not-be-blocked

Intentionally left blank


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
nzall schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:25:
Ik gebruik Adguard Public DNS (de gratis versie zonder account of customizatiemogelijkheden) en heb dus totaal geen controle over de adblocking regels die worden toegepast op mijn uitgaande requests.
Ik ook, en vraag me al een tijdje af hoe nu de achtergrond artikelen te lezen.
Ik heb dit kunnen oplossen door manueel de IP addressen voor aa en ab.tweakers.nl toe te voegen aan mijn etc/hosts file.
nzall schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 13:57:
Ik heb dit in mijn etc/hosts file staan:

35.205.165.27 aa.tweakers.nl
216.137.44.91 ab.tweakers.nl
216.137.44.104 ab.tweakers.nl
216.137.44.120 ab.tweakers.nl
216.137.44.87 ab.tweakers.nl
Zo dus. Het werkt! Dank je wel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • jangineer
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 30-04 11:10
crisp schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:58:
[...]

Dat laatste willen we dus expliciet niet, omdat we daarmee cookies zouden doorsturen naar een externe server...

Ik ben bang dat je dan in zulke gevallen even je mobieltje zal moeten gebruiken, tenzij je bedrijf tweakers.nl wilt whitelisten: https://community.f-secur...ich-should-not-be-blocked
Ik merk dat de IP's niet geblokkeerd zijn, enkel DNS... Iemand weet van een goeie plugin (zonder admin privileges) voor Firefox die dit in de achtergrond kan omzetten? (i.e. een browser-specifieke hosts-file)

EDIT: 8) Het is me gelukt om via FoxyProxy Standard (FF plugin) patterns in te stellen om de IP@ als proxy te gebruiken.

Pattern: *aa.tweakers.nl* > proxy: 35.205.165.27:443
Pattern: *ab.tweakers.nl* > proxy: 216.137.44.91:443

[ Voor 14% gewijzigd door jangineer op 25-01-2023 11:46 ]


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik kom er ook niet doorheen. Zowel tweakers.net als aa.tweakers.nl als ab.tweakers.nl whitelisted, en toch de melding. Whitelisting werkt, want daarna kan ik e.e.a. pingen.

Wat me opvalt dat is voor ab.tweakers wel een ander ip adres krijg dan hierboven vermeld, namelijk:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
nslookup ab.tweakers.nl
Server:  UnKnown
Address:  192.168.xxx.xxx

Non-authoritative answer:
Name:    ab.tweakers.nl
Addresses:  2600:9000:2182:b400:6:4638:58c0:93a1
          2600:9000:2182:7000:6:4638:58c0:93a1
          2600:9000:2182:2400:6:4638:58c0:93a1
          2600:9000:2182:1600:6:4638:58c0:93a1
          2600:9000:2182:5600:6:4638:58c0:93a1
          2600:9000:2182:be00:6:4638:58c0:93a1
          2600:9000:2182:5000:6:4638:58c0:93a1
          2600:9000:2182:8a00:6:4638:58c0:93a1
          13.226.153.4
          13.226.153.12
          13.226.153.9
          13.226.153.80

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:37

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
pafdaddy schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 12:32:
Ik kom er ook niet doorheen. Zowel tweakers.net als aa.tweakers.nl als ab.tweakers.nl whitelisted, en toch de melding. Whitelisting werkt, want daarna kan ik e.e.a. pingen.

Wat me opvalt dat is voor ab.tweakers wel een ander ip adres krijg dan hierboven vermeld, namelijk:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
nslookup ab.tweakers.nl
Server:  UnKnown
Address:  192.168.xxx.xxx

Non-authoritative answer:
Name:    ab.tweakers.nl
Addresses:  2600:9000:2182:b400:6:4638:58c0:93a1
          2600:9000:2182:7000:6:4638:58c0:93a1
          2600:9000:2182:2400:6:4638:58c0:93a1
          2600:9000:2182:1600:6:4638:58c0:93a1
          2600:9000:2182:5600:6:4638:58c0:93a1
          2600:9000:2182:be00:6:4638:58c0:93a1
          2600:9000:2182:5000:6:4638:58c0:93a1
          2600:9000:2182:8a00:6:4638:58c0:93a1
          13.226.153.4
          13.226.153.12
          13.226.153.9
          13.226.153.80
Ook met een adblocking DNS service? Gebruik je daarnaast misschien nog een browserextensie oid?

Intentionally left blank


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • MartineEekhof
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-02 13:31
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:17:
Ik kom er gewoon niet doorheen.
Ik heb geen externe of rare DNS/VPN draaien, en ook alle adblockers en ghostery's staan uit. Maar ik krijg alsnog te zien dat ik een ad-blocker draai.

Ik ben al bijna 23 jaar bereid om heel ver te gaan voor t.net, maar het houd een keer op.

Met chrome alles uit gezet wat je maar kan bedenken en zelfs via een schone installatie van Firefox krijg ik de foutmelding als ik naar tweakers.net gaat.

Ongeldig OCSP-ondertekeningscertificaat in OCSP-antwoord.
(Foutcode: sec_error_ocsp_invalid_signing_cert)
1) t.net gaat niet bepalen wat ik wel of niet ga zien aan advertenties. Dat bepaal ik als eindgebruiker.

2) als je dan toch je gebruikers wil dwingen om ads te zien zorg er dan voor dat het werkt. Als wij als gebruikers dit soort onzinnige meldingen krijgen lopen we massaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:37

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
MartineEekhof schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:19:
[...]


1) t.net gaat niet bepalen wat ik wel of niet ga zien aan advertenties. Dat bepaal ik als eindgebruiker.

2) als je dan toch je gebruikers wil dwingen om ads te zien zorg er dan voor dat het werkt. Als wij als gebruikers dit soort onzinnige meldingen krijgen lopen we massaal weg.
Dit topic is niet bedoelt voor discussie omtrent advertenties, maar je 2e punt wil ik wel graag op ingaan: toen wij vorig jaar onze trackingvrije banners introduceerden werkte dat ook bij iedereen, maar adblockers zijn die sindsdien specifiek gaan blokkeren. Ook nu doen ze weer pogingen om onze adblock-check te frustreren. Wat zouden we dan precies moeten doen volgens jou? Wij zijn niet degenen die de adblockers beheren.

Intentionally left blank


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
crisp schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 12:49:
[...]

Ook met een adblocking DNS service? Gebruik je daarnaast misschien nog een browserextensie oid?
Nee, ik gebruik firefox zonder adblocker o.i.d.

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:37

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
pafdaddy schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 15:56:
[...]


Nee, ik gebruik firefox zonder adblocker o.i.d.
En als je tijdens het surven op tweakers.net kijkt in je netwerk console (via F12 - tabje netwerk), zie je daar ook dat de requests naar aa.tweakers.nl doorkomen?

Intentionally left blank


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik zie het volgende.

https://tweakers.net/i/1NrthGU8gX0yy-RwGQoKtDXyuWc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vbEixXcnPVyHqq8iyqVcUlXj.jpg?f=fotoalbum_large

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:37

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Daar gaat dan toch nog iets fout bij de request naar aa.tweakers.nl. Je had daar je hosts file voor aangepast toch op basis van nzall in "Eerste hulp bij adblock-check-problemen" ?

Ik zal dat volgende week ook zelf even proberen.

Intentionally left blank


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Nee, dit gaat via de DNS van mijn VPN provider. daar maak ik ook de uitzonderingen.

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 00:17

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Hier ook een adguard Gebruiker. Linux/docker installatie.

De whitelist geïmporteerd en aa/ab komen als groen door in de interface.

Toch op alle telefoons en laptops hier in huis de adblocker meldingen.

Gaat het niet wat ver om voor tweakers je host file aan te moeten gaan passen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:37

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
wielhelm schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 08:52:
Hier ook een adguard Gebruiker. Linux/docker installatie.

De whitelist geïmporteerd en aa/ab komen als groen door in de interface.

Toch op alle telefoons en laptops hier in huis de adblocker meldingen.
Maar je gebruikt adguard dan dus op netwerk niveau? Ik weet niet of de downloadbare whitelist dan gaat werken, die is meer bedoelt voor browserextensies. Zijn er geen andere manier binnen adguard om bepaalde domeinen (aa.tweakers.nl en ab.tweakers.nl) te whitelisten?
Gaat het niet wat ver om voor tweakers je host file aan te moeten gaan passen ?
Dat gaat inderdaad wat ver, maar bij sommige methoden zoals het gebruik van alternatieve DNS-servers is er eigenlijk geen andere manier om uitzonderingen te maken :(

Intentionally left blank


Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

crisp schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 10:59:
[...]
Dat gaat inderdaad wat ver, maar bij sommige methoden zoals het gebruik van alternatieve DNS-servers is er eigenlijk geen andere manier om uitzonderingen te maken :(
Bij PiHole is het netwerkbreed te whitelisten: de handleiding in https://tweakers.net/info...uctie-whitelisten/#pihole werkt prima.

Adguard DNS heb ik nooit gebruikt maar zo te zien kan je daar ook whitelisten, op een andere manier dan die in de huidige instructie staat: https://adguard-dns.io/en/welcome.html en dan onderaan het screenshot bij 'Customized filtering'. Dus twee verschillende instructies nodig: Adguard plugin in de browser, en Adguard DNS in bijv. de router.
You can use AdGuard DNS filtering rules syntax to make the rules more flexible, so they can block content according to your preferences.
maar vraag me niet hoen en wat, lijkt minder eenvoudig dan bij PiHole.

[ Voor 14% gewijzigd door F_J_K op 28-01-2023 11:14 . Reden: screenshot betreft een test, geen idee waar de instelling zelf zit ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)


Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • Mbyte
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-01 20:52
wielhelm schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 08:52:
Hier ook een adguard Gebruiker. Linux/docker installatie.

De whitelist geïmporteerd en aa/ab komen als groen door in de interface.

Toch op alle telefoons en laptops hier in huis de adblocker meldingen.
Hier echt exact hetzelfde probleem.

Wat wel bijzonder is, is dat ik 2 dagen geleden ineens Coolblue banners zie en ook geen melding dat ik een adblocker gebruik meer, om een dag later weer niet te werken.

iRacing Profiel


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 00:17

wielhelm

80/86 ST bladebladed

crisp schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 10:59:
[...]

Maar je gebruikt adguard dan dus op netwerk niveau? Ik weet niet of de downloadbare whitelist dan gaat werken, die is meer bedoelt voor browserextensies. Zijn er geen andere manier binnen adguard om bepaalde domeinen (aa.tweakers.nl en ab.tweakers.nl) te whitelisten?

De downloadbare whitelist werkt wel degelijk.
De tweakers domeinen worden immers toegestaan na het importeren van de whitelist.
Nog wel steeds de meldingen inderdaad.

[...]

Dat gaat inderdaad wat ver, maar bij sommige methoden zoals het gebruik van alternatieve DNS-servers is er eigenlijk geen andere manier om uitzonderingen te maken :(
Dat is erg jammer. Voor mij een reden om deze artikelen dan maar over te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:45
wielhelm schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 08:52:
Hier ook een adguard Gebruiker. Linux/docker installatie.

De whitelist geïmporteerd en aa/ab komen als groen door in de interface.

Toch op alle telefoons en laptops hier in huis de adblocker meldingen.

Gaat het niet wat ver om voor tweakers je host file aan te moeten gaan passen ?
Als je zowel de browser extentie als de docker container gebruikt moet je ook in beide whitelisten.

Dit is bijv. mijn whitelist in de docker container. De browser extentie gebruik ik niet.

https://i.imgur.com/Ds7ogWU.png

@crisp

Geen idee wat de reden is, maar de instructie van Tweakers voor adguard op https://tweakers.net/info...ctie-whitelisten/#adguard is alleen voor de browser extentie zo lijkt het, en niet voor de container versie. Misschien handig dit wat beter te duiden?

[ Voor 18% gewijzigd door Dennism op 29-01-2023 01:01 ]


Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • Mbyte
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-01 20:52
Hier de log van de Adguard docker
https://tweakers.net/i/ROEkwaeuSj5jiC-Eg5YzZbIWm5c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XeELCAXNUaMR6GuWayhPK22G.png?f=fotoalbum_large

Het zou volgens mij gewoon moeten werken, en het feit dat het een paar dagen geleden ineens wel werkte, en nu weer niet, doet mij denken dat er iets anders aan de hand is. Zeker als @crisp exact hetzelfde probleem heeft.

edit: Het moet gebruiker @wielhelm zijn met hetzelfde probleem

[ Voor 5% gewijzigd door Mbyte op 29-01-2023 16:32 ]

iRacing Profiel


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:17

Boost9898

www.brambenik.nl

*knip* Dit topic is niet bedoelt voor discussie over advertenties of de adblock-check

[ Voor 88% gewijzigd door Dirk op 29-01-2023 19:50 ]

Canon body: EOS R5
Canon lens: RF 24-70 f/2.8 L | EF 70-200mm f/2.8 L | EF 100mm f/2.8 IS Macro L


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:17

Boost9898

www.brambenik.nl

Kritiek op moderatie hoort hier niet

[ Voor 129% gewijzigd door DaFeliX op 30-01-2023 07:38 ]

Canon body: EOS R5
Canon lens: RF 24-70 f/2.8 L | EF 70-200mm f/2.8 L | EF 100mm f/2.8 IS Macro L


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:37

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Dennism schreef op zondag 29 januari 2023 @ 00:57:
[...]

@crisp

Geen idee wat de reden is, maar de instructie van Tweakers voor adguard op https://tweakers.net/info...ctie-whitelisten/#adguard is alleen voor de browser extentie zo lijkt het, en niet voor de container versie. Misschien handig dit wat beter te duiden?
Ik heb daar verduidelijkt dat het om de browserextensie gaat. Voor Adguard home moeten we nog instructies toevoegen.

Intentionally left blank


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:37

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Mbyte schreef op zondag 29 januari 2023 @ 16:28:
Hier de log van de Adguard docker
[Afbeelding]

Het zou volgens mij gewoon moeten werken, en het feit dat het een paar dagen geleden ineens wel werkte, en nu weer niet, doet mij denken dat er iets anders aan de hand is. Zeker als @crisp exact hetzelfde probleem heeft.

edit: Het moet gebruiker @wielhelm zijn met hetzelfde probleem
Wat er ondertussen ook aan de hand is, is dat er weer wat entries zijn toegevoegd aan o.a. de easyprivacy list die onze javascript blokkeert. Gebruik je naast Adguard docker of een andere DNS-based filter ook nog een browserextensie op basis van filterlists, dan zal je daar dus ook nog moeten whitelisten.

Intentionally left blank


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
.geek: Terug in de tijd #17 - Nokia N-Gage, Apples gaminghandheld en de Ouya-...

Ik probeer het artikel te lezen, maar ik word nog altijd geblokkeerd als ik uBlock Origin uitschakel.
Mijn browser is Firefox, heb hier ook geprobeerd de tracker protectie tijdelijk uit te schakelen, maar het maakt geen verschil.

Wel draai ik Diversion op mijn router, kan het zijn dat deze de requests blokkeert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:37

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
HollowGamer schreef op zondag 12 februari 2023 @ 10:16:

Wel draai ik Diversion op mijn router, kan het zijn dat deze de requests blokkeert?
Jazeker, want dat is een DNS-based adblocker die gebruik maakt van blocklists. Ik zie hier dat er ook whitelistsupport is. Je zult dan deze 2 domeinen moeten whitelisten:

aa.tweakers.nl (let op: .nl)
ab.tweakers.nl (let op: .nl)

Intentionally left blank


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
crisp schreef op zondag 12 februari 2023 @ 10:22:
[...]

Jazeker, want dat is een DNS-based adblocker die gebruik maakt van blocklists. Ik zie hier dat er ook whitelistsupport is. Je zult dan deze 2 domeinen moeten whitelisten:

aa.tweakers.nl (let op: .nl)
ab.tweakers.nl (let op: .nl)
Thanks, zal eens checken. Wist niet dat jullie op een globale adblock list stonden, al heb ik even geen idee waar Diversion hun Blocklist vandaan halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:37

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
HollowGamer schreef op zondag 12 februari 2023 @ 10:24:
[...]

Thanks, zal eens checken. Wist niet dat jullie op een globale adblock list stonden, al heb ik even geen idee waar Diversion hun Blocklist vandaan halen.
De default blocklist lijkt deze te zijn: https://github.com/StevenBlack/hosts en daar staan we dus inderdaad helaas op...

[ Voor 7% gewijzigd door crisp op 12-02-2023 10:34 ]

Intentionally left blank


Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het gebruikt klassieke hosts files. Die kan je desgewenst zelf instellen (volgens https://diversion.ch/dive...ing-file-hosts-files.html, ik ken alleen PiHole in de praktijk). En inderdaad staat Tweakers op de standaard gebruikte lijst (die dan blijkbaar geen privacy- maar adblocklijst is).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)


Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:37

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Diversion profileert zich ook gewoon als adblocker:
Welcome to Diversion - the Router Ad-Blocker
We stonden voorheen ook op de EasyPrivacy list, maar daar zijn we inmiddels wel vanaf gehaald :)

[ Voor 24% gewijzigd door crisp op 12-02-2023 10:43 ]

Intentionally left blank


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Hansie9999
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-04 18:00
Hallo,

Ik gebruik een Adguard Home server via docker op een Synology NAS.

Het lukt echter niet om de beveiligde artikelen te lezen op Tweakers,

Ik heb op de aangepaste filters het volgende staan ;

@@||tweakers.net^$document
@@||tweakers.net^$elemhide
@@||aa.tweakers.nl^
@@||ab.tweakers.nl^
@@||adserver.tweakers.net^

Maar ik blijf de waarschuwing krijgen dat mijn addblocker aan staat,
ook als ik in de Adguard Home zelfs de beveiliging uitschakel blijf ik deze waarschuwing krijgen,
Ik probeer het met verschillende browsers (die zelf geen adblocker addon hebben) en "soms" kan ik wel een artikel lezen via chrome ?? maar even daarna weer niet meer.

Als ik bij mijn LAN kaart de DNS server even forceer naar 8.8.8.8 (de google DNS) dan werkt alles perfect, dus het probleem is wel 100% het feit dat ik een Adguard Home server heb , maar dus zelfs als ik de beveiliging van deze server af zet lukt het nog niet ???

Weet er iemand wat nog het probleem zou kunnen zijn als je een Adguard Home server heb (die op zijn eigen IP range zit indien dit een rol speelt) ?

alvast bedankt,

  • fdkuyper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-04 09:20
Ik begrijp dat jullie artikelen afschermen als je adblockers gebruikt. Maar waar ik het niet mee eens ben, is dat jullie ook de reacties afschermen. Dat zijn bijdragen van mede tweakers (en vaak interessanter dan de artikelen zelf) die verder niets met jullie verdienmodel te maken hebben.
Is het niet mogelijk om de reacties onder deze artikelen open te stellen? Dat zou in mijn ogen fair zijn naar de community.

PS3/4/5 PSN: FDK


Acties:
  • +2 Henk 'm!

  • R2-D2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik heb eindelijk het probleem kunnen achterhalen waar het nou precies zat, en het lag aan de DNS server die ik automatisch kreeg toegewezen vanuit mijn KPN modem. Handmatig aanpassen naar Cloudflare of Google DNS werkt alles wel gewoon.

  • crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:37

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
fdkuyper schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:51:
Ik begrijp dat jullie artikelen afschermen als je adblockers gebruikt. Maar waar ik het niet mee eens ben, is dat jullie ook de reacties afschermen. Dat zijn bijdragen van mede tweakers (en vaak interessanter dan de artikelen zelf) die verder niets met jullie verdienmodel te maken hebben.
Is het niet mogelijk om de reacties onder deze artikelen open te stellen? Dat zou in mijn ogen fair zijn naar de community.
Ik snap je punt, maar we willen ook voorkomen dat er reacties worden geplaatst zonder context van het artikel, of dat het in de reacties gaat over de adblock check. En daarbij kost het bouwen en onderhouden van een reactiemogelijkheid ons natuurlijk ook gewoon tijd en resources, en is daarmee dus ook afhankelijk van inkomsten uit onze verdienmodellen. Het een kan niet zonder het ander, dus lijkt het me gewoon fair als we daar ook soms gewoon voorwaarden voor stellen ;)

Intentionally left blank


  • Aardworm
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-04 13:06
Ik snap de intentie, echter uitsluiten van deze ad domeinen is niet altijd mogelijk op kantoor netwerken.
dat betekend dat ik voor het lezen van een aantal artikelen dus moet wachten tot ik thuis ben (of op de wc)
:*)

  • crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:37

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Aardworm schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 13:45:
Ik snap de intentie, echter uitsluiten van deze ad domeinen is niet altijd mogelijk op kantoor netwerken.
dat betekend dat ik voor het lezen van een aantal artikelen dus moet wachten tot ik thuis ben (of op de wc)
:*)
Dat klopt, en daar zijn we ons ook van bewust. Je zult de betreffende artikelen dan inderdaad niet via dat netwerk kunnen lezen.

Intentionally left blank


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Merkonu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-02-2023
FJR1300 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:05:
Ik zag vandaag voor het eerst de 'Dit artikel kun je lezen zonder adblocker.'. En ik snap (nog) niet waarom.

Ik gebruik firefox.

1. Adblock staat helemaal uit voor Tweakers.
2. pi-hole heeft een uitzondering voor *.tweakers.net
3. Disconnect-me staat uit voor tweakers.net

En toch die melding...

Wat standaard geblocked is, is alle analystics van google en alle links naar iets met met facebook of twitter te maken heeft.

Wat blijft er over?
Hier het zelfde, in Pi-Hole de aanbevolen uitzonderingen gemaakt, zo ook in U-Matrix, ABP, Ï don't care abvout cookies" en Simple Ping blocker. Echter, zoals ik al eerder melde krijg ik nog steeds de verzoeken om in te loggen, Ad-blocker uit te zetten en worden diverse artikelen niet getoond omwille van het hebben van een ad-blocker. https://tweakers.net/i/ruVUHke7UJN8MDC-P3TQstIYdXM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d4VIAsHL47kfTlj5T5vYgkfg.png?f=fotoalbum_large

Wat ik zo jammer vind is dat de gebruiker ook na het inloggen en het vrijgeven van alle beperkingen, voor Tweakers, toch geen vrijstelling krijgt van het script dat dit soort beleid toepast. Er zit, schijnbaar, veel ruimte tussen de detectie van dergelijke addons/bescherming tegen ads en een script die dat goed afhandelt.

Dergelijk passief/agressief beleid is enerzijds begrijpelijk want inkomsten via ads zijn belangrijk, anderzijds bied deze site zoveel mogelijkheden voor gesponsorde inkomsten dat deze werkwijze mij verbaasd. Het jaagt, percentueel, toch de nodige lezers weg vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Merkonu schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 14:40:
Wat ik zo jammer vind is dat de gebruiker ook na het inloggen en het vrijgeven van alle beperkingen, voor Tweakers, toch geen vrijstelling krijgt van het script dat dit soort beleid toepast.
Als zowel Tweakers.net als Tweakers.nl overal zijn gewhitelisted zou er geen probleem moeten zijn (zeg ik als semi-buitenstaander). Zo wel, is er misschien een bug om op te lossen maar dan moet er wel duidelijkheid zijn over de precieze situatie.

Weet je zeker dat je voor alle plugins en tools beide domeinen hebt gewhitelisted? Zo ja, welke versies? Andere relevante instellingen (zoals negeren van whitelists in bepaalde situaties)? Welke melding krijg je bij F12 in Firefox ? (edit: dat laatste is een aanname)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-05 19:41
AGH entry in de uitleg op de pagina zou mooi zijn.
Ik heb het zelf ingevuld (ipv copy paste) en zie nu pas dat het niet .net maar .nl domeinen zijn :+
Dit is correct toch?

code:
1
2
@@||aa.tweakers.nl^
@@||ab.tweakers.nl^

you had me at EHLO


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Kantenklaar
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 04-05 00:56
Ik begrijp de intentie van Tweakers, maar het is behoorlijk frustrerend als ik al mijn addons uitschakel het nog steeds NIET werkt.

https://tweakers.net/i/vL4aS9hw369RNO251bzcYl_SZGw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ru6ymzerDIWjYszGPEF878wH.png?f=fotoalbum_large

https://tweakers.net/i/gNqje4lI9wknFICSY1lyuHJrAWU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7GADWcDnFiHYxHOJv3n8z1NX.png?f=fotoalbum_large

https://tweakers.net/i/JoxxcLC9RJrYplb9FvhkFZqx_fQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O0hpbka9Y7j7PUIv7tZOXn70.png?f=fotoalbum_large

https://tweakers.net/i/6O5pJ83ZJjtfocH_xK8tRt3vyIY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DtP8J1ovc6MorYb0me03AV9I.png?f=fotoalbum_large

^ Werkt overigens ook niet op Standard.

De instructies heb ik ook al opgevolgd voor Ublock Origin, maar ook dat heeft niet geholpen, maar los daarvan zelfs zonder addons werkt het simpelweg niet.


Browser: Firefox 110.0
Device: PC / Windows 11
URL: review: Ziggo-directeur over toekomst van coax: 'Nu geen reden om verder te v...

GEEN PiHole, GEEN hostsfile aanpassingen, GEEN aparte DNS-server en GEEN router die verkeer filtert.


Het is komisch dat een website waarop vaak discussies plaatsvinden over Adblock/Cookie-meldingen, waarin het gros van de mensen aangeeft het vervelend/frustrerend vinden als je een NAG-melding krijgt die maar niet weggaat en daardoor iets niet kan bekijken...

Vervolgens dezelfde tactiek gaat toepassen om mensen iets af te dwingen.

Het lijkt er nu dus op dat ik een geheel andere browser moet downloaden, omdat ik wellicht ergens misschien in about:config iets omgezet heb voor mijn privacy, die ik niet browserbreed ga uitschakelen om een random artikel te kunnen lezen.

[ Voor 20% gewijzigd door Kantenklaar op 26-02-2023 21:59 ]


Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

@Kantenklaar aa. / ab.tweakers.nl :)

Volgens mij zijn geen van de plug-ins verder relevant voor hier.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Kantenklaar
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 04-05 00:56
F_J_K schreef op zondag 26 februari 2023 @ 21:53:
@Kantenklaar aa. / ab.tweakers.nl :)

Volgens mij zijn geen van de plug-ins verder relevant voor hier.
Zelfde resultaat, alle addons uit en .nl van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:37

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
F_J_K schreef op zondag 26 februari 2023 @ 21:53:
@Kantenklaar aa. / ab.tweakers.nl :)

Volgens mij zijn geen van de plug-ins verder relevant voor hier.
En ter aanvulling: https://tweakers.net - dus zonder www. Adblockers behandelen subdomeinen vaak apart.

Intentionally left blank


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Kantenklaar
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 04-05 00:56
crisp schreef op zondag 26 februari 2023 @ 21:54:
[...]

En ter aanvulling: https://tweakers.net - dus zonder www. Adblockers behandelen subdomeinen vaak apart.
https://tweakers.net/i/OYHuXLAQuaMjf7uLuDZtt-1MdRs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dE7ZZHIx35ONkrS5iUqYyK1J.png?f=fotoalbum_large

https://tweakers.net/i/qgCR25tEJ9ggFhVl5NfBP2PIgAI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W9ZpdkLBi4OdfLWF5EKyuFNh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:37

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
En in je network console zie je nog steeds dat de request naar aa.tweakers.nl wordt geblokkeerd? Als je op de network tab zelf kijkt naar alle request dan staat daar soms ook bij waardoor een request wordt geblokkeerd (e.g. "blocked by uBlock Origin" oid).

Intentionally left blank


Acties:
  • +3 Henk 'm!

  • Kantenklaar
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 04-05 00:56
crisp schreef op zondag 26 februari 2023 @ 21:59:
[...]

En in je network console zie je nog steeds dat de request naar aa.tweakers.nl wordt geblokkeerd? Als je op de network tab zelf kijkt naar alle request dan staat daar soms ook bij waardoor een request wordt geblokkeerd (e.g. "blocked by uBlock Origin" oid).
|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(
Het is duidelijk dat ik gisteren niet helemaal helder was, heb enige tijd terug nieuwe firewallsoftware geïnstalleerd (Safing Portmaster) en deze heeft blijkbaar een filterlijst actief staan voor advertenties.... Gezien ik hiervoor nooit op Tweakers iets geblokkeerd zag heb ik daar niet bij stil gestaan.
https://tweakers.net/i/PcreTeTUccD9Fn6292VhrAWbPqc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gbtmqd8xxWIHV00ZmxlNjYeT.png?f=fotoalbum_large

Excuses voor het verspillen van tijd, bedankt voor het meedenken. :X :X

[ Voor 7% gewijzigd door Kantenklaar op 27-02-2023 19:43 ]


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Hansie9999
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-04 18:00
Hansie9999 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 19:16:
Hallo,

Ik gebruik een Adguard Home server via docker op een Synology NAS.

Het lukt echter niet om de beveiligde artikelen te lezen op Tweakers,

Ik heb op de aangepaste filters het volgende staan ;

@@||tweakers.net^$document
@@||tweakers.net^$elemhide
@@||aa.tweakers.nl^
@@||ab.tweakers.nl^
@@||adserver.tweakers.net^

Maar ik blijf de waarschuwing krijgen dat mijn addblocker aan staat,
ook als ik in de Adguard Home zelfs de beveiliging uitschakel blijf ik deze waarschuwing krijgen,
Ik probeer het met verschillende browsers (die zelf geen adblocker addon hebben) en "soms" kan ik wel een artikel lezen via chrome ?? maar even daarna weer niet meer.

Als ik bij mijn LAN kaart de DNS server even forceer naar 8.8.8.8 (de google DNS) dan werkt alles perfect, dus het probleem is wel 100% het feit dat ik een Adguard Home server heb , maar dus zelfs als ik de beveiliging van deze server af zet lukt het nog niet ???

Weet er iemand wat nog het probleem zou kunnen zijn als je een Adguard Home server heb (die op zijn eigen IP range zit indien dit een rol speelt) ?

alvast bedankt,
Weet er iemand een oplossing voor mijn probleem ? want ik wil jullie ad domeinen wel toelaten, maar het lukt gewoon niet :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

  • barth_nl
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 09-07-2023
Hallo,

Heb alle extensies eenvoudig uitgezet, maar nog steeds kom ik niet door de melding heen (ook niet na opnieuw opstarten en wissen cache)...
https://tweakers.net/i/iAf33g0UPunm1P3pFG796ayrC2w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5pbTRwoeE7OKsg0gEN1DvYZf.png?f=fotoalbum_large

Alleen wanneer ik mijn Virus beveiliging (Kaspersky) uitzet verdwijnt ie, maar dat lijkt me geen verstandige optie!

Heb het antwoord net zelf al gevonden: in Kaspersky zit ook een banneer blocker. Heb daarin nu tweakers.net en tweakers.nl toegestaan en nu werkt ie wel.

Dus niet alleen je extensies checken, ook je beveiliging.

[ Voor 15% gewijzigd door barth_nl op 05-03-2023 13:10 . Reden: Oplossing gevonden ]


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Dark Angel 58
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-05 14:24

Dark Angel 58

Peace!!!

Ik heb ook last van Adblocker detectie melding... toen ik "Achtergrond - Wat ging er mis met HTC?" wilde lezen.

Tweakers, ik moet jullie even herinneren:
Volgens Europese wetgeving is het illegaal dat websites zonder toestemming scripts draaien op apparaten van gebruikers om te achterhalen of bezoekers gebruikmaken van adblockers. Dat heeft de Europese Commissie zelf gesteld.
Kortom... jullie breken EU wet, aub het uitzetten en dank u wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dark Angel 58 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:28:
Ik heb ook last van Adblocker detectie melding... toen ik "Achtergrond - Wat ging er mis met HTC?" wilde lezen.

Tweakers, ik moet jullie even herinneren:

[...]


Kortom... jullie breken EU wet, aub het uitzetten en dank u wel.
Via Ius Mentis: Detectie van adblockers volgens Europese Commissie illegaal, DGETM-TM / 16075483:
De Autoriteit Consument en Markt (ACM) ziet dat ten behoeve van het detecteren van adblockers diverse websites gebruik maken van een script. In beginsel is op het plaatsen van een script artikel 11.7a van de Telecommunicatiewet van toepassing. In artikel 11.7a van de Telecommunicatiewet is echter een uitzondering gemaakt voor het plaatsen en lezen van informatie op het randapparaat van de gebruiker als dit gebeurt om informatie te verkrijgen over de kwaliteit of effectiviteit van een geleverde website, waarbij als voorwaarde geldt dat dit geen of geringe gevolgen heeft voor de persoonlijke levenssfeer van de betrokken abonnee of gebruiker. In het geval een script aan deze voorwaarden voldoet, is het uitgezonderd van de informatieverplichting en het toestemmingsvereiste zoals die volgen uit artikel 11.7a van de Telecommunicatiewet. De ACM is van oordeel dat een adblockdetectiescript onder deze Nederlandse uitzondering valt. Het script zou daarbij geen persoonsgegevens mogen verwerken en er op gericht moeten zijn informatie te verkrijgen over de kwaliteit of effectiviteit van de website.

https://oneerlijkewoz.nl
@ImNotnoa: Ja ik heb ook een hekel aan mensen die alles maar relativeren, maar ja, er zijn ergere dingen in de wereld.


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Jaaap
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
CodeCaster schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:35:
... en er op gericht moeten zijn informatie te verkrijgen over de kwaliteit of effectiviteit van de website.
Hmmm... twijfelachtig.

Mijn respect voor blauwe zwaailichten neemt steeds een klein beetje af als zo'n gele rijkswaterstaat auto ze met 110km/h op de linkerbaan gebruikt.


Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:37

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter

Intentionally left blank


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Dark Angel 58
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-05 14:24

Dark Angel 58

Peace!!!

Maar hoort Nederland bij EU? Dat betekent dat Nederland OOK EU wetgeving moet volgen?
ALS Nederland niet meer bij EU hoort, dan mogen ze EU wet breken of niet meer volgen.

Denken jullie niet dat EU wetgeving hoger staat dan Nederlandse wetgeving?

[ Voor 18% gewijzigd door Dark Angel 58 op 06-03-2023 13:23 ]


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:37

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Dark Angel 58 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:22:
Maar hoort Nederland bij EU? Dat betekent dat Nederland OOK EU wetgeving moet volgen?
ALS Nederland niet meer bij EU hoort, dan mogen ze EU wet breken of niet meer volgen.

Denken jullie niet dat EU wetgeving hoger staat dan Nederlandse wetgeving?
Voel je vrij om daar een apart topic over te openen; dit topic is niet bedoelt voor discussie over adblockers en onze detectie. Maar lees vooral ook even de links die ik hierboven heb gepost. Ik ben van mening dat wat wij doen valt binnen de mogelijkheden die de wettelijke kaders biedt.

Intentionally left blank


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Dark Angel 58
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-05 14:24

Dark Angel 58

Peace!!!

crisp schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:28:
[...]

Voel je vrij om daar een apart topic over te openen; dit topic is niet bedoelt voor discussie over adblockers en onze detectie. Maar lees vooral ook even de links die ik hierboven heb gepost. Ik ben van mening dat wat wij doen valt binnen de mogelijkheden die de wettelijke kaders biedt.
Omdat ik nog steeds problemen met adblock melding heb en dat de oplossingen niets helpt.
Tweakers moet die adblock detectie melding voorgoed afschaffen zodat andere gebruikers niet meer door die melding geïrriteerd worden. Daar faalt tweakers meerdere keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:37

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Dark Angel 58 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:36:
[...]

Omdat ik nog steeds problemen met adblock melding heb en dat de oplossingen niets helpt.
Kijk, daarvoor is dit topic wel bedoelt, maar dat heb je eerder niet gezegd ;)

Aangezien wij niet op jouw computer kunnen kijken hebben we van jou wel informatie nodig om je te kunnen helpen uitvissen wat dan toch nog die melding veroorzaakt. In dit topic worden al verschillende opties besproken naast de bekende extensies, zoals DNS filtering, PI-hole's, Adguard Home docker en aanverwanten, etc. Aangezien jij jouw computer het beste kent zal je vast ook wel weten wat je allemaal aan security-, privacy- en blocking-software hebt draaien :)
Tweakers moet die adblock detectie melding voorgoed afschaffen zodat andere gebruikers niet meer door die melding geïrriteerd worden. Daar faalt tweakers meerdere keren.
Als de melding onterecht wordt getoond heb je mogelijk een punt, maar ik heb daarvan nog geen overtuigend voorbeeld gezien ;)

Intentionally left blank


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:45
Dark Angel 58 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:28:
Ik heb ook last van Adblocker detectie melding... toen ik "Achtergrond - Wat ging er mis met HTC?" wilde lezen.

Tweakers, ik moet jullie even herinneren:

[...]


Kortom... jullie breken EU wet, aub het uitzetten en dank u wel.
Daar staat niet dat detectie van ad blockers is verboden, enkel dat dit mogelijk verboden is wanneer specifiek daarvoor een script gedraaid wordt op de machine van de gebruiker.

Daarnaast komt die quote uit een artikel uit 2016, vraag zal dus mogelijk zijn of dat uberhaupt nog een relevante quote is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Koos Ofzo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:22
Het valt mij op dat in de instructies niks vermeld wordt over 'w.usabilla.com', terwijl deze ook ervoor zorgt dat je de artikelen niet kan lezen als je deze niet uitzonderd. Is onderdeel van de Analytische cookies zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:37

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Koos Ofzo schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:42:
Het valt mij op dat in de instructies niks vermeld wordt over 'w.usabilla.com', terwijl deze ook ervoor zorgt dat je de artikelen niet kan lezen als je deze niet uitzonderd. Is onderdeel van de Analytische cookies zover ik weet.
Het zou voor dat domein niet uit mogen maken of je het blokkeert of niet. We kijken enkel naar de banners, die vanaf aa.tweakers.nl en ab.tweakers.nl worden geserveerd.

Het is inderdaad onderdeel van onze analytische verwerking. Het is een derde partij waarmee we een verwerkingsovereenkomst hebben om de privacy te kunnen waarborgen.

Intentionally left blank


Acties:
  • +1 Henk 'm!

  • GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:56
Ik heb er sinds vandaag ook gedoe mee, en het probleem zit hem in custom CSS. Hierdoor is custom CSS waarin geen banner opgehaald wordt eigenlijk onbruikbaar geworden. Terwijl de enige reden waarom ik het gebruik en iets heb uitgezocht in het custom CSS aanbod de nieuwe fp is..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west


Acties:
  • 0 Henk 'm!

  • Koos Ofzo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:22
crisp schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:18:
[...]

Het zou voor dat domein niet uit mogen maken of je het blokkeert of niet. We kijken enkel naar de banners, die vanaf aa.tweakers.nl en ab.tweakers.nl worden geserveerd.

Het is inderdaad onderdeel van onze analytische verwerking. Het is een derde partij waarmee we een verwerkingsovereenkomst hebben om de privacy te kunnen waarborgen.
Vreemd genoeg kan ik bijvoorbeeld Ziggo-directeur... niet lezen, en F12 geeft alleen dit domein aan dat geblokkeerd wordt, rest is allemaal groen.
https://tweakers.net/i/RAx7-Kh0M_EyUFHQnHy5BYMwSCE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/v5i4TH3Kt1dnFose4GKiOMj1.png?f=fotoalbum_large

edit:
@GAIAjohan je hebt helemaal gelijk, wanneer ik de custom css 'Addon voor Perfect Dark snippet' verwijder laad het artikel wel gewoon.

[ Voor 6% gewijzigd door Koos Ofzo op 21-03-2023 11:17 . Reden: Reageren op bericht van Johan ]

Pagina: 1 2 3 Laatste


Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee